5 Kasım 2016 Cumartesi

Üstad Şener Şen'e Film Teklifi Gelmemesi




Ünlü oyuncunun hiç bir teklif almıyor olması beni gerçekten düşündürttü. Düşüncelerimi sizlerle paylaşmak adına yazıyorum bu yazıyı. Türk film ve dizi sektörü neden batakta?

Evet, maalesef ki bu bir gerçek. Üstad bunu bir röportaj sırasında dile getirmiş. 'Peki bunu neden yazma gereksinimi duydun?' diyecek olursanız hemen açıklamaya başlayacağım.

Geçen günlerde annemler yine şikayet ediyorlardı. ' Biraz da akşamları gel de bizimle otur. Üniversite sebebiyle zaten yüzünü göremiyoruz, evde olduğun zaman da sürekli yabancı dizi izliyorsun' diyerekten...

Hak verdim aslında buna ve ben de bir fincan kahvemi kapıp onların yanına gittim. Bir çok akşam bir çok vasat Türk dizisini izledim onlarla beraber. Klişe konular hep. Aldatma, intikam, kim sevmiş, kim ölmüş... Ana fikir yoksunu özensiz, plansız ve vasat diziler. 

Belki de kızacaksınız bana ama gerçekten de öyle. No: 309 mudur nedir artık. Kore dizisi çakması olduğu yetmezmiş gibi bir de başroldeki kızın yetersizliğine mi yanarsın yoksa dizinin saçmalığına mı... Tamamen zaman kaybı.

Milletçe bıkmadık şu yeteneksiz oyunculara prim vermekten. İzlediğim akşamlarda tanık olduğum bir diğer şey ise annemlerin de bu dizilerden sıkılıyor olması. Televizyon açık lakin izleyen yok. Biri telefondan online alışveriş sitelerine bakıyor, diğeri ise Facebook'ta paylaşım yapıyor. Ekranda ise kendini oyuncu olarak adlandıran birileri hiç bir duygu ve yetenek olmadan insanların beyinlerini yıkamaya çalışıyor.

Çok iyi hatırladığım bir şey var. Ben ortaokuldaydım ve o zamanlar 'Lost' dizisi vardı TNT adlı eski bir kanalda. Haftada iki bölüm yayınlanırdı pazar günleri. Tüm aile ekran başına toplanır ve izlerdik. Dizi heyecanlıydı biz ise pür dikkattik. Hepsinden önemlisi hep beraber vakit geçirirdik.

Çünkü dizide anafikir vardı, heyecan vardı, aksiyon vardı ve konu bambaşkaydı. Oyuncular vardı oldukça profesyonel, hikayenin varış noktasını kestiremiyordun öncesinden...

İşte sorun tam da bu. Dizilerimiz ya da filmlerimiz özgün değil ki. Kaliteli vakit sağlamıyorlar bizlere, bilgi katmıyorlar.

Oyuncular vasat. Yıllarca 'Adını Feriha Koydum', 'Kurtlar Vadisi' ve benzeri saçmalıklarla halk artık iyiyi kötüyü eleştirmeyi bırakıp varolanı kabullenerek ayrıca onu iyi sayıp izlemeye başladı.

Tek bir tane bilim-kurgu türü eserimiz yok. Şöyle izledikçe hop oturtup hop kaldırtan, keyif veren cinsten. Bahsettiğim A.R.O.G ya da G.O.R.A değil. Daha ciddi ve mantıklı eserler. 

Yok muydu sanki Türk sinemasının iyi zamanları, olmadı mı iyi dizilerimiz? Dizilerde çok nadir örnekler vardı ama sağlam dizilerimiz de oldu zamanında. Filmlerde ise koskoca Yeşilçam'ımız vardı bizim. Hani o izlemelere doyamadığımız Yeşilçam...

Hababam Sınıfı vardı mesela. Şu an bile defalarca izlemeye rağmen tadı kaçmayan o güzel seri. Badi Ekrem vardı hani. İnek Şaban ile filmlerde bizi mizaha doyuran. Evet, Şener Şen işte. Şener Şen'i izlemek varken nereden çıktı şimdi çömez oyuncular?

Çömez diyorum çünkü dayısı yapımcı olan, amcası yönetmen olan kendini bu sektörde bulur oldu. Hep bir torpil var. Oyunculuklarına şahit olduğumda onlar yerine ben utanır oldum. 

Ama öyle miydi Badi Ekrem, İnek Şaban, Turist Ömer...

Hepsi ne emeklerle geldi o noktalara. Adile sultan vardı mesela. Babası tiyatroya gönül verip kızı Adile'yi de yetiştirmiş zamanında. Sahne tozu yutmuş sanatçı başkadır derim hep. Adile Naşit de öyleydi işte. Tiyatroya ömrünü adadı. Emek vardı ama torpil asla.

Olması gereken de buydu aslında.

Filmlerde ise mizah ve korkudan ötesine geçemez hale geldik. İyiler gölgede kalır oldu. Korku filmlerinde ise din kullanıldı hep. Çünkü Türk milletini en çok korkutan cinler, karabasanlar ve saire olmuştur. Bilinçaltımızı yıllardır bu korkularla oyaladılar ve bunun adına da 'korku filmi' dediler. Hep aynı şeyler, orijinal bir konu yok. Ya bir büyücü var ya da insanların içine giren 'üç harfliler'.

Aslında artık çoğunlukla böyle midesiz insanların olduğu bir piyasada Şener Şen gibi üstadların zamanında tam da zirvede bırakmış olması sevindirici. Çünkü artık maalesef ki iyinin kıymeti bilinmiyor. Şener Şen oynamasın, bir parçası olmasa da olur bu korkunç torpil dünyasının. 

Biz onu zamanında çok iyi tanıdık zaten.


2 yorum:

  1. böylesine bir düşünce olduğunuz için teşekkür ederim. Benim yazmak istediklerimi siz yazmışsınız zaten.

    Şener Şen, eşi bulunmaz bir oyuncudur. Bunu yeni nesil insancıklara nasıl anlatsak acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bunu anlatmak o kadar zor ki...

      Çok yazık, durum içler acısı.

      Sil