23 Ekim 2016 Pazar

The Walking Dead 7. Sezon 1. Bölüm: Tahminlerimin Hepsi Tuttu!





Herkese merhabalar. Gece hasretinden prangalar eskittiğimiz The Walking Dead'in yeni bölümü geldi ve Türkçe'ye çevrilmeden izledim. Hadi değerlendirelim.


O nasıl bölümdü arkadaş!

Hala şokundayım açıkçası.

'Adamlar yapmışlar!' lafı tam da burada devreye giriyor. Öncelikle dizi açılış tanıtım videosu değişmiş. Çok da beğendim. İyi iş çıkarmışlar. Daha önceden The Walking Dead 7. sezon spoilerlerını vermiştim. Şuradan tık. İlk bölümde hepsi gerçekleşti. Yani diğer spoilerların da doğruluğundan emin olabilirsiniz.

Geri kalan kısım Spoiler içerir!

Hani beklemiştim bir ümit belki Glenn ölmez diye olmadı...

Rick'in en çaresiz olduğu bölümü gördük biz bu gece. Bölümün başında bir cümle çıktı ağzından:

''Not today, not tomorrow. But I'm gonna kill you...''.

Bu sözleri sarf ettiği kişi Negan'dı. Negan acımasız bir biçimde Glenn ve Abraham'ı dikenli sopası 'Lucille'le katletti. 'Ya şundadır, ya bunda...' diyerek kurbanını seçen bir caniye tanık olduk ve ilk kurban Abraham oldu. Daha sonra Daryl tepki gösterdi ve Negan'a yumruk attı. Negan daha çok sinirlendi ve bu sefer ani bir kararla Glenn'in beynine indirdi sopasını. Söylerken tüylerim diken diken oldu ama kusura bakmayın, anca böyle anlatılabiliyor.

Ben Rick'in iki bunalımına şahit oldum. 

1. Lori'nin ölümü,
2. Negan'ın katliamı ve sonrası.

Negan Rick'in o cümlesine sinirlendi ve onunla kısa bir geziye çıktı. Bir baltayla Rick'i zombilerin arasında bıraktı. Sisli bir ortamda hem de...

Tabi Rick zombilere yem olmaz kurtardı kendini. Negan onu tekrardan diğerlerinin yanına götürdü. Rick'in bağlılığını kanıtlamasını istedi. Onu oğlunun kolunu bir balta yardımıyla kendi elleriyle kesmezse, tüm grubu öldürmekle tehdit etti. Rick yalvarmaya başladı ama nafile...

Carl 'Sorun değil baba...' diyince tam kesecekti ki Negan ikna oldum dedi. Daryl'i rehin aldı ve tayfasını toplayıp kayboldu.

En son sahne çok trajikti. Maggie ağır adımlarla Glenn'in yanına yürüdü ve Rick'e bir nebze sitem etti. Rick'e onlarla savaşmalısın dedi. Bildiğiniz üzere Maggie hamileydi ve çok zor zamanlar onu bekliyor olacak...

Glenn ve Abraham'ın cesetlerini alıp kasabaya doğru yol aldılar. Rick karavana binince Alexandria'da Negan ile karşılaşılmasaydı geçecek mutlu günlerin hayalini kurdu. 

Glenn ve kucağında çocuğu, upuzun bir masanın etrafında tüm sevdikleri, herkes mutlu bir şekilde yemek yiyor...

Bana bu sahne çok dokundu. Glenn'i çok severdim ve bu şekil bir ölümü bana kalırsa asla hak etmedi. O kadar üzücüydü ki ne desek boş...


Rick Ne Yapacak?

Rick'in kedi yavrusu kesildiğine bakmamak gerek. İntikamını çok fena alacaktır. Rick kindar biri ve ona yapılanları affetmez, unutmaz. 

Bundan sonra Negan düşünsün!

Rick daha acımasız ve daha kararlı olacak. Koruması gereken bir halk var, sorumlulukları var. Ayrıca Negan sebebiyle çok kişi kaybetti. Daryl ile buluştuğu an gözü kara bir şekilde intikam planlarına girişecektir...

Bana kalırsa bölüm çok güzeldi. Duygusal ve aksiyon dolu. İzlemediyseniz hemen izleyin. Dizibox'ta yeni bölüm İngilizce altyazılı var. Dizimag'de açılmıyor. Hata var.

Çeviri yakın zamanda da gelir zaten.

Diğer bölüm spoilerları için tıklayın.

Bir sonraki değerlendirmede buluşmak üzere, hoşçakalın.

4 yorum:

  1. Benim best dizim. Seyretmek için akşamı sabırsızlıkla bekliyorum. Dayanamadım okudum:)) Ahh glenn, abraham çok üzüldüm şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bayılıyoruum! Çok güzel ve üzücü bi bölümdü, mutlaka izlemelisin :)

      Sil
  2. Faydalı ve Akıcı yazınız için teşekkür ederim, blogumu izlemeye alırsanız sevinirim http://hastaliktakip.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  3. Dizi izlemiyorum şu sıralar fakat bu dizi hep aklımda galiba ilk izleyeceğim yabancı dizi bu olacak ama ne zaman bilemiyorum

    YanıtlaSil