25 Eylül 2016 Pazar

Cennetten Mucizeler / Miracles From Heaven(2016)




Herkese merhabalar. Bugün oldukça duygusal bir film olan 'Cennetten Mucizeler'in değerlendirmesini yapmak istedim sizlerle. Hadi başlayalım...



Dindar bir ailenin güzeller güzeli küçük kızı ve ender görülen hastalığıyla mücadelesi...

Gerçek bir hikayeden alıntı ve de oldukça etkileyici.

Christy Beam dinine oldukça düşkün bir annedir. Ailesi ile birlikte düzenli olarak kilise ziyaretini gerçekleştirir. Kocası Kevin ile birlikte birbirinden güzel 3 küçük kız çocuğuna sahiptirler. Hayatları muazzamdır. Teksas'ta kendilerine ait kocaman bir çiftlik evleri vardır. Mutlulardır.

Bir gece üç kızdan biri olan Anna aniden kusmaya başlar. Hastaneye giderler ama doktorlar çeşitli şeylere alerjisinin olabileceğini söyleyerek geçiştirirler. Her gece tekrarlamaya başlar bu kusma ve karın bölgesindeki ağrılar. Doktorlar en son Laktoza alerjisi olduğunu dile getirir ama anne Christy kızının rahatsızlığının bu olmadığı konusunda diretir ayrıca asıl sorunun ne olduğunu öğrenene dek hastaneden çıkış yapmayacağını söyler. En sonunda bağırsaklarında ölümcül bir hastalığın var olduğu bulunur. Kaba tabirle bağırsakları felç gibi davranmakta ve sindirim yapamamaktadır.



Tedavi için sayısız başvuru yaparlar bir çok doktora. Ama kimse üstesinden gelemez. Bu süre zarfında Anna'nın karnı şişmeye başlar. Dayanılmaz acılar çeker. En sonunda Boston hastanesinde Dr. Nurko'nun bu hastalığı tedavi edebileceğini duyarlar ama hasta sırası oldukça geridedir.

Christy kızının gözleri önünde adım adım yok oluşunu izler lakin elinden bir şey gelmez. Tanrı inancını sorgulamaya başlar ve isyan etmeye başlar.



Filmin finali açıkçası beni aşırı şekilde etkiledi. Christy'nin umudunu tamamen yitirdiği bir zamanda kızı Anna, ablası ile oyun oynarken çürük ağacın kavuğundan içeri düştü. Saatlerce oradan kurtarılmayı bekledi Anna. Hiç sesi çıkmadı, ayrıca bir ara öldü. Onu hayata döndüren annesin inancı oldu.





Tedavi süresince ettiği dualara rağmen kızının sağlında bir gelişme olmayan Christy dini inançlarından vazgeçme noktasına gelmişti. Ama kızının düşüşünden sonra çaresizce kurtarılmasını beklerken aklına tek bir şey geldi. Tanrıdan başka kimse onlara yardım edemezdi. Dua etmeye başladı ve Anna o anda ölümden döndü.

Bu sahne öylesine duygusaldı ki uzun zamandır böylesini izlememiştim.

Hani son zamanlarda çıkan filmler var ya 'Aynı Yıldızın Altında' ya da 'Senden Önce Ben' gibi... Ben açıkçası onları bu denli samimi bulmadım ve pek beğenemedim. Bu filmde duygular öylesine samimiydi ki.

Film hakkında yorumlara baktığımda bir kısım halkımız beni hayal kırıklığına uğrattı. Filmde Hristiyanlığın propagandası yapıldığını dile getirmişler ve filmi sonuna kadar aşağılamışlar. Bana öylesine saçma geldi ki bu kafa yapısı. Düşünsenize adamlar Hristiyan ve filmlerinde bunu kullanmaları pek normal değil mi? Biz Türk dizi/filmlerinde Müslümanlığı kullanmıyor muyuz? Filmlerde camiye giden amca hiç görmediniz mi?

Filmde tek anlatılan bu değildi ayrıca. Aile ilişkileri ve anne-kız arasındaki bağ üzerinde de oldukça duruldu. Ayrıca bunlarla alakalı da oldukça duygusal sahneler vardı.

Kısacası ben filmi beğenmekten çok bayıldım. Ve sizlere de eğer ki izlemediyseniz kesinlikle tavsiye ederim.

Fragmana göz atınız...


Bu arada sağ tarafa SoundCloud aracılığıyla bir playlist yerleştirdim. Dileyen göz atabilir :)

Vaktinizi ayırıp okuduğunuz için çok teşekkürler.

İyi günler dilerim :) 

7 yorum:

  1. atakan semerci25 Eylül 2016 05:18

    daha önceki önerilerin baya iyiydi. eminim bu da iyidir. akşam izlemeye film çıktı. sağolasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler :) pişman olmayaksınız :)

      Sil
  2. Blog harika olmuş. Hayırlı olsundu tekrardan :)

    Film çok duygusal. Acaba kaldırabilir miyim diye düşünüyorum. Ama mutlaka bakmak lazım. Merak ederim hehehhee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canımm :)

      Evet, gerçekten çok duygusal ama bir o kadar da güzel :) Kesinlikle öneririm :)

      Sil
  3. çoook güzeldi be.

    YanıtlaSil
  4. wowww ! çok iyi bir film :)

    YanıtlaSil
  5. İlgimi çeken bir film..İzlemeye çalışacağım..Teşekkürler

    YanıtlaSil